Vi skall alla den vägen vandra

Punch.co.uk

Punch, the magazine of humour and satire, ran from 1841 until its closure in 2002.

När jag slösurfade på nätet hittade jag den här sidan. En sida som förment är websidan för den numera avsömnade tidskriften Punch. Min pappa prenumererade på Punch när vi bodde i London. Jag kom aldrig så långt att jag började läsa artiklarna men jag tyckte teckningarna var roliga. När jag läste det här på nätet tyckte jag et var sorgligt att se tidningen förvandlas till en webshop. Tydligt är att allt tuggas till profit med tiden.

Ett svar to “Vi skall alla den vägen vandra”

  1. ponorist Says:

    Ja.. tråkigt. Folk blev förvånade när det hände. Vad ja minns.. det är inte säkert rätt… så tyckte dom som ägde att tiden för Punch var förbi.. folk köpt inte längre tidningen i samma utstreckning och det nya mera interaktive media skulle har sin tid. Jag vet inte.. tycker det skulle kunna finnas plats för alla sorters – men det är förståss pengar som styr.

Kommentera

